ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ:ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ

Καθυστέρηση

Εάν η πτήση σας έχει καθυστέρηση κατά την αναχώρηση, δικαιούστε βοήθεια, επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου και πτήση επιστροφής, ανάλογα με τη διάρκεια της καθυστέρησης και την απόσταση της πτήσης.

Εάν φτάσατε στον τελικό σας προορισμό με καθυστέρηση μεγαλύτερη από 3 ώρες, δικαιούστε αποζημίωση, εκτός αν η καθυστέρηση οφειλόταν σε έκτακτες περιστάσεις. Η αεροπορική εταιρεία πρέπει να μπορεί να το αποδείξει, παρέχοντας, για παράδειγμα, αποσπάσματα από το ημερολόγιο του αεροσκάφους ή αναφορές συμβάντων. Ο αερομεταφορέας πρέπει να δώσει τα εν λόγω αποδεικτικά στοιχεία στον αρμόδιο εθνικό φορέα ελέγχου εφαρμογής, καθώς και στους αντίστοιχους επιβάτες σύμφωνα με τις εθνικές διατάξεις σχετικά με την πρόσβαση σε έγγραφα.

Ακύρωση πτήσης

Ακύρωση συμβαίνει όταν:
η αρχική πτήση σας δεν εκτελείται και μεταφέρεστε σε άλλη τακτική πτήσητο αεροσκάφος απογειώθηκε, αλλά αναγκάστηκε να επιστρέψει στο αεροδρόμιο αναχώρησης και μεταφερθήκατε σε άλλη πτήσηη πτήση σας φθάνει σε αεροδρόμιο που δεν είναι ο τελικός προορισμός που αναγράφεται στο εισιτήριό σας, εκτός εάν:
Έχετε αποδεχτεί τη μεταφορά με άλλη πτήση (υπό παρεμφερείς όρους μεταφοράς το ταχύτερο δυνατόν) στο αεροδρόμιο του αρχικού τελικού σας προορισμού ή σε οποιονδήποτε άλλο προορισμό για τον οποίο έχετε συμφωνήσει. Στην περίπτωση αυτή θεωρείται ότι υπάρχει καθυστέρηση και όχι ακύρωση.
Το αεροδρόμιο άφιξης και το αρχικό αεροδρόμιο τελικού προορισμού εξυπηρετούν την ίδια πόλη ή περιφέρεια. Στην περίπτωση αυτή θεωρείται ότι υπάρχει καθυστέρηση και όχι ακύρωση.

Εάν η πτήση σας ακυρωθεί έχετε δικαίωμα σε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, μεταφορά με άλλη πτήση ή πτήση επιστροφής, καθώς και το δικαίωμα σε βοήθεια ή αποζημίωση. Αποζημίωση οφείλεται εάν δεν είχ

ατε ενημερωθεί τουλάχιστον 14 ημέρες πριν από την προγραμματισμένη ημερομηνία αναχώρησης. Η αεροπορική εταιρεία έχει την υποχρέωση να αποδείξει εάν και πότε ενημερωθήκατε προσωπικά ότι η πτήση σας ακυρώθηκε. Εάν αυτό δεν συμβεί, μπορείτε να ζητήσετε περαιτέρω βοήθεια από την αρμόδια εθνική αρχή.

Ωστόσο, δεν οφείλεται αποζημίωση αν ο αερομεταφορέας μπορεί να αποδείξει ότι η ακύρωση οφείλεται σε έκτακτες περιστάσεις οι οποίες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν ακόμη και αν είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα. Η αεροπορική εταιρεία πρέπει να μπορεί να το αποδείξει, παρέχοντας, για παράδειγμα, αποσπάσματα από το ημερολόγιο του αεροσκάφους ή αναφορές συμβάντων. Ο αερομεταφορέας πρέπει να δώσει τα εν λόγω αποδεικτικά στοιχεία στον αρμόδιο εθνικό φορέα ελέγχου εφαρμογής, καθώς και στους αντίστοιχους επιβάτες σύμφωνα με τις εθνικές διατάξεις σχετικά με την πρόσβαση σε έγγραφα.

Απώλεια, φθορά ή καθυστερημένη άφιξη αποσκευών

Παραδιδόμενες αποσκευές

Εάν οι παραδιδόμενες αποσκευές σας χαθούν, φθαρούν ή καθυστερήσουν, η αεροπορική εταιρεία φέρει την ευθύνη και δικαιούστε αποζημίωση έως και 1.300 ευρώ περίπου. Ωστόσο, εάν η φθορά προκλήθηκε από ελάττωμα της ίδιας της αποσκευής, δεν δικαιούστε καμία αποζημίωση.

Χειραποσκευές

Εάν η χειραποσκευή σας υποστεί φθορά η αεροπορική εταιρεία ευθύνεται αν η φθορά προκλήθηκε εξαιτίας της.

Ασφάλεια ταξιδιού

Για να εξασφαλίσετε επαρκή κάλυψη όταν μεταφέρετε μαζί σας στο ταξίδι ακριβά αντικείμενα, θα ήταν σκόπιμο να κάνετε ιδιωτική ασφάλιση. Εάν δεν το επιθυμείτε, μπορείτε να ζητήσετε, έναντι αντιτίμου, υψηλότερο όριο αποζημίωσης (άνω των 1.300 ευρώ) από την αεροπορική εταιρεία με την οποία ταξιδεύετε. Αυτό πρέπει να γίνεται εκ των προτέρων και το αργότερο κατά τον έλεγχο των εισιτηρίων.

Πώς να υποβάλετε καταγγελία

Εάν θέλετε να καταγγείλετε την απώλεια ή φθορά αποσκευών, θα πρέπει να υποβάλετε την καταγγελία εγγράφως στην αεροπορική εταιρεία εντός 7 ημερών, ή εντός 21 ημερών από την παραλαβή των αποσκευών σας εάν έφθασαν με καθυστέρηση. Δεν υπάρχει τυποποιημένο έντυπο σε επίπεδο ΕΕ.

Πηγή: https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_el.htm